Forum Almanach MG - średniowiecze Strona Główna Almanach MG - średniowiecze
Skarbnica wiedzy mistrzów gry
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Litość czy realność?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Almanach MG - średniowiecze Strona Główna -> Sesje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bornkes
Administrator



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:23, 23 Maj 2006    Temat postu: Litość czy realność?

To pytanie chodzi mi po głowie odkąd gram,
czasem można popsuć zabawę nadmiarem realności.
Ostatnio na sesji chciałem się wczuć w postać
i tak jakby wyszło mi, że moja drużyna macza palce w chaosie.
Jako dobry Akolita zabiłem wszystkich. (Wychował mnie MG który uznawał PvP)
Po sesji podawałem argumenty:
zbiegi okoliczności - intryga MG
dziwne podejrzane zachowanie - głupie pomysły graczy
poczucie nieomylności - duży mój pech na kostkach i szczęście innych.

Może chciałem zaimponować, a może realia zdominowały moją grę.
Zapraszam do komentowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anton




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:04, 03 Cze 2006    Temat postu:

W 2 edycji Warhammera realnosc sie bardzo poprawiła (realnośc = śmiertelnośc )
Nie ma juz postaci z kompleksem "nagiego krasnoluda" tzn takiego ktory to bełty z kuszy bierze na klate.

Ale do rzeczy.Jezeli ktos nam przykłada pistolet do glowy i strzela, to raczej nie powinnismy wykonywac testu US (trodno zeby nie trafił ) ani rzutow na obrazenia.Ewentualnie na odleglosc na jaką poleci mozg.
Z drogiej strony jezeli jakis BG dostanie bełtem w bebechy z 50 m. to obrazenia powinno podliczyc sie normalnie, nawet gdyby miał przezyc.


Trzeba wiedziec kiedy nalerzy byc bardzo realnym, a kiedy nie.Wkoncu to swiat fantasy a gracze czesto maja ochote oderwac sie od rzeczywistosci (ktora jest szara i ponura) do swiata Warhammera (ktory ma podobne kolory jak rzeczywistosc)

Sprawa nastepna:
Grywalne-Stado Goblinow atakujace graczy na trakcie
Realne-Stado goblinow podrzynajace gardla graczom w czasie biwaku

I co wybierac?Dobre pytanie.
Ja osobiscie jestem za polaczeniem tego.Gobliny nie zaatakuja w dzień, tylko w nocy w czasie snu.Niech ktorys BG obudzi sie za potrzeba i dostrzeze niebezpieczenstwo, a moze jakis wartownik ktory nie zasnał na warcie...

W kazdym razie nie mozna popadac z skrajnosci w skrajnosc.Najwazniejsza jest dobra zabawa i emocje.Wiec mieszajcie realistycznosc z grywalnoscia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anton




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:05, 03 Cze 2006    Temat postu:

Uj.Zle przeczytalem temat.Jest Litosc czy Realnosc a ja przeczytałem (zacmienie umyslowe) Grywalnosc czy Realnosc.
Ale mysle ze Grywalnosc mozna troche podciagnac pod Litosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lilanduris




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ze 100-licy

PostWysłany: Pon 16:07, 05 Cze 2006    Temat postu: Stawiaj na złoto!

Trudno jest określić co jest lepsze, bez litości gracze byliby niepocieszeni (jak w przypadku gdy bohater ginie, bo się potyka i uderza glowa o kamień, dla MG może wydawać się to śmieszne, ale nie dla gracza Sad ) , natomias bez realności też cieżko grać (co to za przyjemność z gry, kiedy dziesięcio poziomowa postać nie radzi sobie z grupką goblinów). Nie można też ułatwiaćwszystkiego bohaterom ( gdy bohater się przewróci nie może sobie nic nie zrobić)(pierwszo poziomowy gracz nie pokona również grupy goblinów kirowanej przez potężnego szamana)W każdym wypadku ktoś będzie nie zadowolony, więc najlepiej znaleźć złoty środek. Niech postać się potknie, ale tylko rozetnie sobie głowę i straci trochę punktów życia oraz niech w grupie goblinów będzie jakiś zdrajca i trochę pomoże BG.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Almanach MG - średniowiecze Strona Główna -> Sesje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin